برگزاري انتخابات هيات رييسه كميته ايراني اتاق بازرگاني بين المللي( ICCIran)

04 خرداد 1402 545 بازدید

انتخابات هیات رییسه کمیته ایرانی صبح روز دوشنبه اول خرداد ماه در محل اتاق ایران و به ریاست جناب آقای مهندس شافعی رئیس  محترم هیات رییسه کمیته ایرانی و ریاست  اتاق ایران، دکتر سلاح ورزی نایب رئیس هیات رییسه مذکور و نایب رئیس اتاق ایران ، محمد خزاعی  دبیر کل کمیته ایرانی و با حضور ۲۱ عضو شورای کمیته ایرانی حاضر از ۲۴ عضو، شامل مدیران عامل محترم بانک‌های عضو، مدیران محترم شرکت­های بیمه، سندیکای بیمه گران، مدیران محترم بخش خصوصی، کنفدراسیون صادرات و روسا و دبیران کل اتاق­­­های مشترک ایران با  ایتالیا ، امارات ، روسیه و استرالیا و سایر اعضای محترم شورا برگزار گردید.

در ابتدای جلسه جناب آقای مهندس شافعی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و موفقیت‌های کمیته ایرانی و دبیر کل محترم آن و تحولات ایجاد شده، به اهمیت نقش این کمیته در گسترش مناسبات بین المللی بخش خصوصی و اتاق­های بازرگانی اشاره و آن را مولفه مهمی در ارتقای این مناسبات دانست وی هم چنین تلاش بیشتر کمیته و هیات رییسه را در افزایش تعاملات بین المللی و بويژه فدراسیون اتاقهای بازرگانی جهان، که محمد خزاعی دبیر کل کمیته ایرانی اخیرا به عنوان عضو شورای اجرایی آن انتخاب شده است، و نهادهای وابسته به ICC را خواستار شد.

در این جلسه محمد خزاعی  با تشکر و قدردانی از حمایت­های موثر و همه جانبه  مهندس شافعی و تشکر از همراهی هیات رییسه و شورای کمیته ایرانی، اعلام کرد که قطعاً بدون حمایت­های ریاست محترم اتاق موفقیت­های مطرح شده حاصل نمی گردید. وی سپس گزارش کوتاهی از اقدامات اخیر کمیته ایرانی و مذاکرات صورت گرفته با مقامات ICC و سایر نهادهای وابسته به آن و توافقات انجام شده ارائه و بويژه به موفقیت‌های حاصله در ایجاد زمینه­های لازم در اعلام ۸ اتاق بازرگانی کشور به عنوان اتاق­های برتر ماه در دنیا توسط ICC، اعلام کمیته ایرانی به همراه کمیته­های آرژانتین و ایتالیا به عنوان مراکز جهانی غذا و کشاورزی و تشکیل کمیته اجرائی این مراکز با حضور دبیر کل کمیته ایرانی و طرحهای ارائه شده به ICC جهت همکاری با نهاد های مهم سازمان ملل متحد مانند UNDP (­برنامه توسعه سازمان ملل­­­­­­­­­­­­­) نکاتی را مطرح نمود. وی همچنین به ضرورت افزایش امکانات و توانمندی‌های فنی کمیته نیز پرداخت.

در این جلسه هم چنین داوطلبان عضویت در هیات رییسه هریک مطالبی را در مورد جایگاه موسسه خود و نیز اهمیت کمیته ایرانی بیان نمودند. سپس  جناب آقای مهندس پورفلاح مشاور عالی ریاست اتاق ایران و رئیس اتاق مشترک ایران وایتالیا، به مانند گذشته مدیریت انجام انتخابات را عهده­دار و توضیحاتی در مورد انتخاب ۷ عضو جدید هیات رییسه از بین ۱۵ عضو دواطلب ارائه نمود.

مهندس پور فلاح که از اعضای شناخته شده  ICC و شورای آن می باشد قبل از رای گیری با اشاره به اهمیت جایگاه هیات رییسه ضمن بر شمردن  وظایف و اختیارات آنها طبق اساسنامه کمیته ایرانی، بر ضرورت حضور متعهدانه و فعال اعضای هیات رییسه تاکید نمود .

سپس رای گیری توسط برگه های رای انجام که در نتیجه شمارش آرا با نظارت و حضور کلیه حاضرین­، ۷ عضو منتخب از بین ۱۵ دواطلب  به ترتیب آرائ مکتسبه به شرح زیر اعلام گردید:

  1. اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ایران (مهندس غلامحسین شافعی)
  2. کنفدراسیون صادرات ایران (محمد لاهوتی)
  3. مهندس سيد حسين سليمي
  4. بانک پاسارگاد (دکتر مجید قاسمی)
  5. سنديكاي بيمه‌گران ايران (دکتر سیدمحمد کریمی)
  6. اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران (مهندس مسعود خوانساری)
  7. بانك پارسیان (دکتر کوروش پرویزیان)

قابل ذکر است که هیات رییسه منتخب، کار خود را از اول تیرماه ۱۴۰۲ و پس از پایان دوره هیات رییسه قبلی آغاز  و در زمان باقی مانده اقدامات قانونی مربوط به اعلام رسمی هیات رییسه منتخب انجام خواهد گردید.
محمد خزاعی از حضور و مشارکت فعال کلیه اعضای محترم شورا برای برگزاری خوب این انتخابات به ریاست جناب آقای مهندس شافعی و با مدیرت جناب آقای مهندس پور فلاح تشکر و قدردانی نمود.

همچنین در جلسه فوق به پاس چند دهه خدمات ارزشمند جناب آقای مهندس سلیمی لوح تقدیر کمیته ایرانی ICC از سوی جناب آقای مهندس شافعی، رئیس  محترم هیات رییسه کمیته ایرانی اهدا و مورد تشویق اعضای محترم شورا قرار گرفت.