جزئیات از سرگیری صدور ویزای توریستی

05 مهر 1399 580 بازدید

جزئیات از سرگیری صدور ویزای توریستی؛ سیستم صدور ویزا احتمالا از امشب باز می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ در روز پنج‌شنبه ۲۴ سپتامبر دولت امارات اعلام کرد صدور مجوزهای ورود به غیر از مجوز کار را آغاز کرده است. سازمان فدرال هویت شهروندی اعلام کرد: صدور مجدد ویزاها در چارچوب کاهش محدودیت‌ها و تقویت تلاش‌های کشور برای حمایت از برنامه‌های بازیابی اقتصاد کشور بوده است اما صدور مجوز کار کماکان انجام نمی‌شود.

با تصمیم امارات مبنی بر صدور مجدد مجوز ورود به کشور، ساکنین ابوظبی، شارجه و دیگرامارات ها برای دیدار با خانواده‌های خود که ماه‌هاست ندیده اند برنامه‌ریزی می‌کنند.

دبی که سازمان مهاجرتی مختص خود را دارد از ماه ژوئن صدور ویزای توریستی را آغاز کرده و آژانس های مسافرتی با سیلی از درخواست های خارجی برای صدور ویزا و ملاقات با خانواده هایشان روبرو شده اند.

این تصمیم سازمان فدرال هویت شهروندی از قوانین پیشگیرانه صنعت گردشگری برای کاهش شیوع کرونا  نیز پیروی می کند. تصمیم بر تعلیق صدور ویزا در مرزها در ماه مارس به استثنای افرادی که دارای پاسپورت دیپلمات هستند اجرا شد تا کشور بتواند با شیوع این ویروس مبارزه کند.
هاریش کومار مدیرگروه جوبیلانت گفت: با این حال درخواست زیادی برای گرفتن ویزا داشته ایم. اکثر ساکنین امارات می‌خواهند خویشاوندان نزدیک خود مانند فرزندان، والدین و خواهر و برادران خود را به کشور بیاورد. کوکار افزود: درخواست های زیادی از سوی هندی‌ها و مصری‌ها داریم. افراد زیادی نیز از آفریقا تماس گرفته اند و اعتقاد دارند حالا که می‌توانند در امارات که محل سکونتشان است قرنطینه شوند شرایط برایشان آسان تر است. افراد زیادی درخواست ورود به دبی را دارند و امیدوارم اواخر امروز سیستم باز شود.

مدیر شرکت دیره تورز اند تروالز نیز گفت: ما بیشتر روی افرادی که می‌خواهند از شارجه وارد شوند تمرکز کرده ایم.

مقیمین امارات نیز در انتظار دیدار با خانواده هایشان هستند. اما بسیارنیز امیدوارند صدور مجوزهای کار نیز به زودی آغاز شود. یک فیلیپین گفته که اقتصاد کشور باید حتی در شرایط بحرانی جریان داشته باشد و گرنه دیر میشود. وقتی دولت اما اقدامات پیشگیرانه در اجرا کرده، مردم نیز باید رعایت کنند.
مقیم دیگر نیز گفت: می‌خواهم والدینم را از هند به امارات بیاورم حس می کنم اینجا برایشان امن تر است.

جنسفر دکوستا یک کارشناس منابع انسانی هندی نیز افزود:  پسرم دانشجو است و تمام این مدت در هند بوده است. می خواهم او را به این جا بیاورم چون تمام خانواده ام اینجا هستند.