مدرسه دبی با همکاری دانشگاهMIT برنامه درسی هوش مصنوعی را راه‌اندازی می‌کند

05 مهر 1399 643 بازدید

تا چند ماه آینده برای اولین بار در امارات و منطقه، یک پروژه آزمایشی سه ساله برای یک برنامه درسی فوق برنامه در آکادمی دبی هیتز- مدرسه برجسته بریتانیایی در آلبرشا جنوبی برای دانش آموزان متوسطه راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ در این دوره دانش آموزان نه تنها با آموزش و ساخت نرم افزار و سخت افزار مرتبط با هوش مصنوعی آشنا می شوند بلکه به جنبه‌های اخلاقی این تکنولوژی در حال رشد هم می‌پردازند.

روبات های اجتماعی

این برنامه با نظارت پروفسور سینثیا بریزل استاد دانشگاه هندهای چند رسانه ای و مدیر آموزشگاه چند رسانه ای MIT اجرا خواهد شد.در این پروژه، دانش آموزان با  زبان برنامه نویسی محبوب  اسکرچ آشنا خواهند شد.

همچنین از اپلیکیشن اندروییدی MIT App Inventor استفاده کرده و بر روی اتصال کیت ربات به مک بوک کار خواهند کرد. دانش‌آموزان با تفکر محاسباتی که مسائل پیچیده را به مسائل ساده و قابل فهم برای انسان تبدیل می کند، آشنا می شوند.همچنین با تشخیص الگو، طراحی الگوریتم ، دیباگینگ و ... آشنا می شوند.

خلاق شدن

در مراحل بعدی با مفاهیم پیچیده هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین، الگوریتم Gans( شبکه های مولد تخاصمی)، تشخیص چهره پردازش تصویر و.... شنا خواهند شد.


روی دیگر هوش مصنوعی

پروفسور بریزل که دانش‌آموزان با استفاده از الگوریتم های Gans می توانند ویدیوهای جعلی که فرد یا افرادی را در حال انجام کار در موقعیتی نشان دهند که هرگز در واقعیت اتفاق نیفتاده است به این تکنیک دیپ فیک می گویند.

در پایان برنامه، یک گواهی پایان دوره از طرف MIT   به دانش آموزان داده می‌شود. این پروژه یک برنامه درسی منحصر به فرد بوده که سواد هوش مصنوعی دانش‌آموزان را افزایش خواهد داد.