همکاری مشترک اتاق امارات و مرکز آموزش بازرگانی برای تجارت حرفه ای و علمی

05 تیر 1400 1367 بازدید

تفاهم نامه همکاری آموزشی و مشاوره ای اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات و مرکز آموزش بازرگانی با حضور مدیر عامل مرک آموزش بازرگانی و رئیس و اعضا هیات رئیسه اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران امضا شد.

این تفاهم نامه به منظور ایجاد و گسترش همکاری های آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای، اطلاع رسانی و ارایه خدمات به مدیران و فعالان بخش بازرگانی کشور به امضای طرفین رسید.

به گزارش اتاق مشترک ایران و امارات ، این تفاهم نامه همکاری روز سه شنبه  بین دکتر فرشید فرزانگان، رییس اتاق مشترک ایران و امارات و  محمد عباسی مدیر عامل مرکز آموزش بازرگانی در محل اتاق بازرگانی ایران بین طرفین  منعقد شد .

دکتر فرشید فرزانگان ، رییس اتاق مشترک ایران و امارات در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه اظهار کرد: اعضای اتاق مشترک ایران و امارات  آماده پاسخگویی به سوالات فعالین اقتصادی هستند.

وی گفت:شرکت‌های علاقمند در حوزه صادرات حتماً با اتاق مشترک تماس حاصل کنند چرا که ۸۰ درصد آن ها دانش لازم برای ورود به حوزه تجارت را ندارند و اتاق مشترک بر اساس سئوالات مکرر علاقه مند به حوزه تجارت با امارات برنامه‌های مشترکی را با مرکز آموزش بازرگانی را در نظر می‌گیرد و  دانش لازم را نهادینه می کند.

وی با تاکید براین نکته که  این مسأله در راستای کمک به شرکت های SME طراحی شده و بسیار تاثیر گذار است، گفت: اتاق دبی اگر در مناقصه ای بزرگ شرکت SME حضور داشته باشد از آن حمایت می‌کند اما در ایران در مناقصه دولتی  شرکت های بزرگ برنده می شوند  و از شرکت هایSME حمایت چندانی به عمل نمی آید .

وی افزود: شرکت های SME در راستای  گسترش  تجارت به آموزش نیاز دارند که  در این راستا با مرکز آموزش بازرگانی هماهنگی برگزاری کلاس های مشترک  به عمل آمده است.

وی دلایل انتخاب همکاری با مرکز آموزش بازرگانی را حضور اساتید برجسته در این مرکز،  انتخاب اساتیدی با سبقه فعالیت توسعه صادرات و آموزش های کاربردی عنوان کرد و گفت: ذیل این تفاهم نامه همکاری در برگزاری همایش ها و رویدادهای تجاری در حوزه کشورهای جنوب خلیج فارس، همکاری در برگزاری کارگاه ها و دوره ها و تورهای آموزشی و تجاری (داخلی و خارجی) ،طراحی و تدوین محتوای آموزشی کاربردی در امر تجارت با کشورهای جنوب خلیج فارس، ارایه مشاوره های تخصصی با رویکرد حل مسائل پیش روی تجار و بنگاه های تجاری در حوزه های مورد توافق و حوزه کسب و کار، تولید محتوای تخصصی پژوهشی و آموزشی مورد نیاز برای تجار مرتبط با کشور امارات و... در دستور کار است.

فرزانگان  گفت: یکی از مسایل مهم اتاق مشترک ذیل این تفاهم نامه ارتباط متخصصین با متقاضیان جهت  ارایه مشاوره های تخصصی است .

وی با اشاره به اهمیت تولید محتوای تخصصی عنوان کرد: در اتاق مشترک ایران و امارات تولید محتوا و آموزش تخصصی در اختیار تمامی افراد قرار می گیرد و هدف تنها این نیست که بازاریابی انجام شود بلکه با توجه به محیط کسب و کار مشاوره انجام می شود و اطلاعات لازم در اختیار آن ها گذاشته و به پرسش های آن ها پاسخ داده می شود.

دکتر سعید مقیسه، نایب رییس اتاق مشترک ایران و امارات گفت: یکی از برنامه های مهم هیات مدیره اتاق مشترک موضوع آموزش بوده است  به طوری که می‌توان گفت یکی از اهداف بزرگ برای شرکتهایSME بحث آموزش است و همواره  در اتاق مشترک ایران و امارات به این موضوع پرداخته شده است.

حامد استیری ، عضو هیات مدیران اتاق بازرگانی ایران و امارات نیز با اشاره به اهمیت بحث آموزش و اطلاع رسانی در موضوع اکسپو ۲۰۲۰دبی گفت: این موضوع متاسفانه مغفول مانده است و آموزش و اطلاع رسانی باید توسط مراکز آموزشی انجام شود تا شرکت ها آموزش ببیند و اطلاعات جامع و کامل دریافت کنند.

وی افزود: امیدواریم بتوان در سطح بین المللی همایش های آموزشی  خوبی در مورد اکسپو برای شرکت های بازرگانی و تجاری برگزار نمود.

موضوع تفاهم نامه عبارت اند از:

1- همکاری در برگزاری همایش ها و رویدادهای تجاری در حوزه کشورهای جنوب خلیج فارس

۲- همکاری در برگزاری کارگاه ها و دوره ها و تورهای آموزشی و تجاری (داخلی و خارجی)

۳- طراحی و تدوین محتوای آموزشی کاربردی در امر تجارت با کشورهای جنوب خلیج فارس

۴- ارایه مشاوره های تخصصی با رویکرد حل مسائل پیش روی تجار و بنگاه های تجاری در حوزه های مورد توافق و حوزه کسب و کار

۵- تولید محتوای تخصصی کشور امارات اعم از آموزش و پژوهش در حوزه های بازرگانی، اقتصادی و مدیریتی

از جمله تعهدات مرکز آموزش بازرگانی ذیل این تفاهم نامه:

1- انتخاب و بکارگیری اساتید حرفه ای و مجرب

2- مدیریت امور اجرایی هیات های تجاری داخلی و خارجی برنامه های مورد توافق

3- تهیه محتوای آموزشی (الکترونیکی | برنامه های کاربردی) طبق نیاز اتاق مشترک

4- اطلاع رسانی رویدادهای تجاری مورد توافق از طریق کانالهای در اختیار

5- بهره برداری از ظرفیت اتاق مشترک جهت ارایه خدمات مشاوره ای به تجار

6- استفاده از ظرفیت و توانمندی شبکه نمایندگی های مرکز جهت توسعه صادرات به کشورهای جنوب خلیج فارس و همچنین مدیریت صحیح واردات از کشورهای مذکور

7- ایجاد آمادگی لازم برای نشر اطلاعات مشتمل بر بولتن، کاتالوگ و جزوات

8- در اولویت قرار دادان انتقادات و سازنده و پیشنهادات اجرایی اعضای محترم اتاق مشترک جهت بهبود رسانه های آموزشی از نظر کیفی و کمی

9- برجسته کردن خدمات اتاق مشترک به دانشپذیران سازمانهای کلیدی و قراردادن بسته های خدمات اتاق مشترک به دانشپذیران دوره های منتخب

تعهدات اتاق مشترک ایران و امارات در ذیل این تفاهم نامه همکاری از این قرار است :

1- اطلاع رسانی به کلیه ذینفعان و جامعه هدف موضوع این تفاهم نامه و مشارکت در جذب مخاطب برای برنامه های

آموزشی و رویدادهای تجاری در مورد برنامه های مورد توافق

۲- مشارکت در تهیه محتوای برنامه های آموزشی مورد توافق

۳- در اولویت قراردادن مرکز جهت ارایه خدمات مشاوره ای و آموزشی به اعضاء اتاق در مورد برنامه های مورد توافق

۴- معرفی فرصت های اقتصادی تجاری برای استفاده از تجارب کاربردی و علمی در زمینه برگزاری همایش های تجاری

۵- استفاده از ظرفیت های اتاق و تسهیلات در اختیار جهت برگزاری با صرفه تر و سرعت در انجام امور هنگام اعزام تورهای

تجاری و آموزشی به کشور امارات

۶- ایجاد ارتباطات علمی آموزشی مرکز با دانشگاهها و مراکز معتبر علمی مستقر در امارات به ویژه مدارس بازرگانی

یادآور می شود؛این تفاهم نامه در دو نسخه و ۹ ماده منعقد شده است‌و  مدت تفاهم نامه از زمان امضاء به مدت دو سال تعیین می گردد که با توافق طرفین قابل تمدید می باشد.